preloader

تاسیس فضای کار اشتراکی چه شرایطی دارد؟

تاسیس فضای کار اشتراکی

تاسیس فضای کار اشتراکی؛ شرایط و مراحل در یک نگاه

با بالا رفتن هزینه های مکان شرکت ها، امروزه رویکرد جدیدی در جهت تسهیل و کاهش هزینه های قبل از بهره برداری برای استارتاپ ها ایجاد شده است که با عنوان فضاهای کار اشتراکی شناخته می شود، در واقع هنگامی که شما ایده ای در سر می پرورانید ولی جایی برای تحقیق و توسعه ایده خود و همفکری با تیمتان ندارید فضاهای کار اشتراکی می تواند با فراهم نمودن مکان مناسب با هزینه های کمتر، فرصت شبکه سازی و رفع نیاز های شما موثر واقع شوند، به جهت اهمیت تاسیس فضاهای کار اشتراکی مقاله امروز از تدبیر سینا درمورد آَشنایی با شرایط و مراحل آن می باشد، با ما همراه باشید.

تاسیس فضای کار اشتراکی چگونه است؟

دریافت مجوز و گواهی صلاحیت تاسیس فضای کار اشتراکی از دو طریق امکان پذیر است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

شرایط تاسیس فضای کار اشتراکی

دریافت گواهی صلاحیت تاسیس فضای کار اشتراکی از مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس

گام اول:

در گام اول از تاسیس فضای کاراشتراکی می بایست درخواست خود را به مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس ارسال کنید.

گام دوم:

در گام دوم از تاسیس فضای کار اشتراکی می بایست مدارک و کاربرگ مورد درخواست مرکز شتابدهی را آماده کرده و برای آنها ارسال نمایید.

گام سوم و چهارم:

در گام سوم از تاسیس فضای کاراشتراکی مدارک و شواهد ارسالی شما مورد ارزیابی قرار می گیرند و درصورت تایید صلاحیت و تطابق با شرایط و معیارهای لازم، تفاهم نامه همکاری فی مابین نهاد موسس و مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس ایجاد خواهد گردید.

مراحل تاسیس فضای کار اشتراکی

دریافت گواهی صلاحیت تاسیس فضای کار اشتراکی از دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم فناوری

گام اول:

در گام اول از تاسیس فضای کاراشتراکی می بایست درخواست خود را به دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنيان رياست جمهوري ارسال کنید.

گام دوم:

در گام دوم از تاسیس فضای کاراشتراکی می بایست مدارک و کاربرگ مورد درخواست دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم فناوری را آماده کرده و برای آنها ارسال نمایید.

گام سوم و چهارم:

در گام سوم از تاسیس فضای کاراشتراکی مدارک و شواهد ارسالی شما مورد ارزیابی قرار می گیرند و درصورت تایید صلاحیت و تطابق با شرایط و معیارهای لازم، تفاهم نامه همکاری فی مابین نهاد موسس و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنيان رياست جمهوري به نمایندگی از دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم فناوری ایجاد خواهد گردید.

شرايط و معيارهاي ارزيابي تاسیس فضای کار اشتراکی

  • دارا بودن شخصيت حقوقي غيردولتي (بيش از ٥٠ درصد سهام آن متعلق به سازمان ها ونهاد هاي دولتي نباشد)
  • نهاد موسس با حداقل (٣) سال تجربه مفيد وموثر فعاليت در زيستبوم نوآوري كشور، قدرت تعامل وشبكه سازي، حسن همكاري و شهرت در زيست بوم، سابقه برگزاري و راهبري رويدادهاي كارآفريني، آشنا به مباحث و اصول حقوقي، اداري و مالي و مالياتي و …
  • تخصيص حداقل (٤٠٠) مترمربع فضاي كار خالص (بدون در نظر گرفتن اتاق ها، سالن ها و مشاعات) به همراه تخصيص فضاي استراحتگاه، آشپزخانه/كافي شاپ، نمازخانه، اتاق جلسات، سالن رويداد، اتاق آموزش و اتاق سكوت؛
  • درنظر گرفتن فضاي مورد نياز براي هر نفر به طور متوسط ٥ مترمربع
  • ارائه اسناد مالكيت يا اجاره فضا توسط نهاد موسس
  • ارائه تعهد عدم تغيير مكان و كاربري حداقل به مدت (٣) سال
  • تأمين تأسيسات پايه، اينترنت و تجهيزات اداري مورد نياز
  • ارائه خدمات كدپستي، تلفن ثابت، منشي گري، فكس، پرينت و كپي و ساير خدمات اداري
  • موقعيت مكاني با سهولت دسترسي مناسب
  • دارابودن وب سايت
  • دارا بودن حداقل (١) سال فعاليت مستمر در زمان ارائه درخواست
  • بهره برداري از حداقل (٥٠) درصد از ظرفيت فضاي كار اشتراكي در زمان ارائه درخواست با استقرار تيم هاي استارتاپي و آزادكاراني كه در حوزه هاي فناورانه و نوآورانه فعاليت دارند
  • برگزاري مستمر و موفق رويدادها و دوره هاي آموزشي (حداقل (٦) دوره آموزشي و رويداد در سال)
  • دارا بودن تيم/تيمها به عنوان خروجي موفق در دوره فعاليت يك ساله (خروجي موفق با وجود حداقل يكي از معيارهايي مانند: ايجاد تيم هاي كاري، تشكيل كسب و كار مستقل، تكميل طرح كسب وكار با قابليت پذيرش يا جذب شده توسط سرمايه گذاران، شتاب دهنده ها و …، تعيين خواهد شد.)
  • ارائه برنامه راهبردي (3) ساله و همچنين برنامه عملياتي و محتوايي مشخص با برش ساليانه، براي تحقق و دستيابي به اهداف (شامل: برگزاري دوره هاي آموزش، رويدادها و نشست هاي انتقال تجربه، جذب تيم ها، افراد و فري لنسرها، مشاوره سرمايه گذاري، پيش بيني و برآورد هزينه ها با تعيين سهم آورده (نهاد مؤسس و ساير حاميان) جهت راهبري برنامه ها، مدل درآمدزايي و …)
  • توانمندي مالي براي تأمين هزينه ها مطابق اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده و بر اساس برنامه راهبردي سه (3) ساله
  • ارائه سابقه فعاليت و ميزان رضايت خدمت گيران

به فضاهاي اشتراكي نوآوري در حال بهره برداري در صورت صلاحيت متقاضي و كسب شرايط مذکور در بالا گواهي صلاحيت با مدت اعتبار (2) ساله توسط معاونت علمی اعطا مي شود.

فضاهاي اشتراكي نوآوري داراي گواهي صلاحيت، جهت اخذ مجوز دانش بنياني به معاونت توسعه شركت هاي دانش بنيان معرفي مي شوند.

اهداف تاسیس فضاي كار اشتراكي چیست؟

  1. كمك به شبكه سازي بين كارآفرينان، صاحبان ايده و ساير فعالان زيست بوم نوآوري
  2. كمك به تعامل تيم ها و افراد با يكديگر و با سرمايه گذاران
  3. كاهش هزينه استقرار افراد، تيم ها، آزادكاران (فري لنسرها) و شركت هاي نوپاي فناورانه و نوآورانه
  4. بسترسازي جهت تشكيل تيم هاي كاري

مشاوره تاسیس فضای کار اشتراکی:

شرکت دانش بنیان نوآوری و فناوری تدبیر سینا با بهره گیری از متخصصان باتجربه در حوزه اکوسیتم فناوری آماده خدمت رسانی در حوزه های تاسیس فضای کاراشتراکی، نوشتن کاربرگ ایجاد و توسعه فضای کار اشتراکی و.. می‌باشد، در صورت نیاز به مشاوره با دپارتمان ایجاد و توسعه زیرساخت های علم و فناوری تماس حاصل فرمایید.