preloader

8 شغل کارآفرینی با سرمایه کم در یک نگاه؛ رئیس خود باشید!

کارآفرینی با سرمایه کم

سرمایه کمی دارید و دوست دارید رئیس خودتان باشید؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دیگر از شغل خود رضایت نداشته و دوست داشته باشید یک کارآفرینی با سرمایه کم داشته باشید! اما رها کردن شغل تان و راه اندازی کسب وکار جدید ترسناک به نظر میرسد به طوری که شاید هیچ وقت حاضر نباشید آن را استارت بزنید! مقاله امروز تدبیر سینا مخصوص شماست! با ما همراه باشید تا 8 شغل کارآفرینی با سرمایه کم را به شما معرفی کنیم، که به راحتی میتوانید خودتان راه اندازی اش کنید.

انواع شغل های کارآفرینی با سرمایه کم

1. شرکت خدمات مشاوره ای

در این کارآفرینی با سرمایه کم، فقط کافیست به مهارت های خود رجوع کنید، چراکه تقریبا درمورد هر چیزی می توان مشاوره داد، درصورتیکه در حوزه خاصی مهارت ویژه ای دارید، کافیست خدمات مشاوره ای خود را شروع کنید، برای مشاوره به سرمایه زیادی احتیاج ندارید، یک ایمیل و شماره تماس و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند یک نمود تخصصی از شما ایجاد کرده که با اندک چاشنی نوآوری مثلا جلسه اول رایگان و یا اهدای جوایزی نظیر ساعت مشاوره رایگان می تواند مخاطبان شما را جذب کند.

برای شروع هم می توانید از محل زندگی و دوست و آشنا اقدام کنید.

2. رستوران و کافه سیار

در صورتی که مهارت آشپزی ویژه ای دارید ولی در حال حاضر می خواهید کارآفرینی با سرمایه کم انجام دهید، می توانید برای دانشجویان و کارمندان غذای روز در منزلتان تهیه کنید و با قیمت مناسب تر از رستوران ها به فروش برسانید، البته حواستان باشد که مجوز بهداشت و کارحرفه ای بگیرید!

راهکار دیگر این است که اگر مهارت باریستایی دارید اما نمی توانید کافه خود را تاسیس کنید، کافیست در کنار دانشگاه ها، تئاتر ها و فروشگاه های پر رفت و آمد یک ون کافه سیار بزنید و کارآفرینی با سرمایه کم انجام دهید.

اما باید مجوز های لازم را از بهداشت اصناف، شهرداری و … دریافت کنید.

3. خیاطی و فشن

برای کارآفرینی با سرمایه کم در حوزه مد و فشن، کافیست خیاط خوبی باشید! و یا بتوانید ایده های خود را برروی کاغذ بیاورید، در این صورت می توانید با تبلیغ تولیدات خود در شبکه های اجتماعی به درآمد برسید!

شاید برایتان سوال باشد که چه تضمینی وجود دارد که مشتری از من خرید کند؟ در اینجا پاسخ به این سوال میتواند این باشد که کافیست متفاوت از رقبا عمل کنید!

خلاقیت بیشتری به کار بگیرید، فشن روز را مطالعه کنید و آشنا به نیاز های جامعه باشید، بررسی کنید که جامع چطور لباس هایی را می پسندد، در نحوه خرید مشتریان خود تنوع ایجاد کنید و جوایزی قائل شوید. برند خود را بسازید و همراه با برند خود یک ویژگی و مزیت خاص را ماندگار کنید، همه اینها نیازمند خلاقیت هرچه بیشتر شماست!

4. نگهداری سالمندان

با پیشروی جامعه به سوی سالمندی، نگهداری سالمندان برای خانواده هایی که زن و مرد کارمند هستند دغدغه ای جدیست، به طوریکه با توجه به فرهنگ ارزشمند ایرانی، خانواده ها علاقه مند به نگهداری سالمندان خود در خانه سالمندان نبوده و حتی ممکن است هزینه های آن برایشان به صرفه نباشد!

در اینجا یک ایده کارآفرینی با سرمایه کم می تواند راه اندازی کسب وکار نگهداری از سالمندان باشد، به طوریکه با کسب مجوز های لازم میتوانید خدمات نگهداری از سالمندان را ارائه کنید، مثلا همراهی با سالمند در انجام فعالیتهای بیرون از منزل، پیگیری چکاپ های سالمند، انجام کار های نظافتی سالمند و..، باز هم باید توجه داشته باشید که هرچه فعالیت های شما جدیدتر و منحصر به فرد تر باشد امکان جلو افتادن از رقبا بیشتر است.

ایده کارآفرینی با سرمایه کم

5. پرورش زالو

با توجه به استفاده های درمانی زالو در طب مدرن و سنتی و علاقه مندی مردم به درمان هایی که جنبه مصنوعی کمتری داشته باشند و به نوعی عوارض کمتری ایجاد کنند، به منظور کارآفرینی با سرمایه کم در این حوزه کافیست مهارت های پرورش زالو را آموزش ببینید و با دریافت مجوز های لازم، کسب وکار خود را راه اندازی کنید.

سپس با مراکز نیازمند ارتباط گرفته و حتی در گام های بعدی به فکر صادرات به کشور های همسایه باشید.

6. مترجمی

برای کارآفرینی با سرمایه کم در حوزه مترجمی تنها کافیست مدرک زبان مورد نظر و مهارت لازم را داشته باشید، در این زمان با قرار دادن یک شماره تماس و نمونه کار در شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباط با نهاد هایی مثل دانشگاه ها، دانشجویان و.. پروژه بپذیرید و کسب درآمد کنید.

7. آنلاین شاپ ها

با کمبود وقت در دنیای امروزی که مردم تقریبا حداقل یک خرید آنلاین دارند، آنلاین شاپ ها می توانند یکی دیگر از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم باشند، در این صورت می توانید با قیمت پایین تری محصول خاصی را به صورت انبوه خریداری کرده و به صورت آنلاین به فروش برسانید برای مثال پوشاک، کتب درسی، کتب دست دوم، لباس های مجلسی دست دوم و..! یا حتی محصول تولیدی خود را به فروش برسانید، برای مثال صنایع دستی، شمع های عطری و طرحدار و…

8. طراحی لوگو و پوستر و تیزر تبلیغاتی

درصورتی که در زمینه طراحی و تدوین تیزر ها و مهارت های گرافیکی دستی بر آتش دارید می توانید یک کارآفرینی با سرمایه کم انجام دهید. امروزه با افزایش کسب وکار ها و تبلیغات مبتنی بر شبکه های اجتماعی و سایت ها، نیاز به طراحی های گرافیکی و شو های تبلیغاتی نیز در حال افزایش است، باتوجه به این موضوع با کسب مهارت های لازم در این زمینه میتوانید با سرمایه کم، به درآمد خوبی برسید.

مشاوره ایده کارآفرینی با سرمایه کم

شاید ایده ای داشته باشید که در مثال های بالا نباشد و از استارت زدن آن مطمئن نباشید، در اینجا پیشنهاد ما به شما بهره گیری از متخصصان با تجربه شرکت تدبیر سیناست، تدبیر سینا در حوزه هایی نظیر تهیه بیزنس پلن، طراحی فایل پیش بینی مالی، نوشتن گزارش امکان سنجی پروژه و جذب سرمایه گذار نیز فعالیت میکند که در صورت نیاز به دریافت مشاوره کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.