preloader

چگونگی دریافت تسهیلات قبل از تولید صنعتی

تسهیلات قبل از تولید صنعتی

تسهیلات قبل از تولید صنعتی چیست؟

کافیست صاحب یک کسب وکار باشید، به خوبی از هزینه های بالای تولید و به ثمر نشستن کسب وکارتان آگاه هستید.

هزینه هایی که نیازمند همکاری با سرمایه گذاران خصوصی و یا بهره گیری از تسهیلات بانکی ست، تسهیلاتی با بهره 18 درصد و یا بیشتر!

اما صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای حمایت از اکوسیستم فناوری و شرکت های دانش بنیان، امکانی فراهم کرده است تا شرکت های دانش بنیان بتوانند برای تامین نیاز های مالی خود وام های کم بهره دریافت کنند. بنابراین کافیست دانش بنیانی باشید تا مشمول این طرح تسهیلاتی باشید.

در مقاله قبلی درمورد تسهیلات نمونه سازی صحبت کردیم، اما اکنون به یکی دیگر از انواع تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، یعنی تسهیلات قبل از تولید صنعتی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

تولید نیمه صنعتی چیست؟

قبل از تولید صنعتی یک محصول جدید یا یک محصول با ایده بهسازی، می بایست این محصول مورد ارزیابی قرار بگیرد، خط تولیدش راه بیوفتد و مکانی برای راه اندازی خط تولید در نظر گرفته شود تا اشکالات احتمالی آن رفع و احتمال تولید صنعتی و انبوه آن مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه های ایجاد خط تولید جدید برای یک کسب وکار بسیار بالاست به طوریکه نیازمند دستگاه ها، تجهیزات و نیروهای متخصص می باشد.

به همین جهت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات کم بهره ای را جهت کمک به شرکت های دانش بنیان در قبل از تولید صنعتی فراهم کرده است که در ادامه بیشتر با شرایط آن آشنا خواهیم شد.

تولید صنعتی

شرایط اخذ تسهیلات قبل از تولید صنعتی:

  • نرخ بهره آن 16% است و حداکثر زمان بازپرداخت در آن 5 سال می باشد.
  • پرداخت به صورت مرحله‌ای بوده و متناسب با پیشرفت طرح (دارای زمان تنفس) صورت میگردد.
  • متقاضی می بایست کاربرگ تخصصی صندوق که شامل طرح (فنی، بازار و مالی) می باشد را در هنگام ثبت درخواست ارائه نماید.
  • حمایت تا 80% هزینه‌های مورد نیاز متناسب با توان و نیاز شرکت صورت میگیرد.

 

 ضوابط اختصاصی دریافت تسهیلات قبل از تولید صنعتی:

  • حداقل یک نمونه صنعتی (یا در شرایط خاص آزمایشگاهی) از محصول (که به عنوان محصول دانش‌­بنیان به تایید رسیده باشد) باید موجود باشد.
  • تاییدیه‌­های فنی و استانداردها اخذ شده یا در حال اخذ باشد.
  • محصول دارای سهم قابل قبول در بازار مربوط باشد.
  • حداقل 20­% هزینه ­های مورد نیاز، از طرف متقاضی تامین شده باشد.

شرایط تسهیلات قبل از تولید صنعتی

مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات قبل از تولید صنعتی:

  • اظهارنامه مالیاتی یا صورت‌های مالی 3 سال گذشته ارائه شود.
  • اسناد فروش گذشته و فعلی مشخص باشد.
  • شرح دارایی‌ها (در مالکیت یا اجاره) که در تولید محصول استفاده شده است.
  • مدارک فنی از قبیل تاییدیه­‌ها، نتایج آزمایشات، شاخص‌های ارتقا و…، مدارک مالی از قبیل فاکتورها، اسناد فروش، دارایی‌های شرکت و…، اسناد مربوط به محل استقرار و سایر مدارک لازم حسب نوع طرح، نوع شرکت در صورت درخواست ارزیاب، حین ارزیابی دریافت می‌شود.

——————————————————————————————————————————————————————

خلاصه مقاله:

در بلاگ امروز از تدبیر سینا مخاطب ما آن دسته از مدیران کسب وکار دانش بنیانی بود که به دنبال راه اندازی خط قبل از تولید صنعتی بوده و با مشکل تامین مالی آن روبه رو هستند، که گزینه های پیش روی مدیران شامل بهره گیری از تسهیلات بانکی و یا سرمایه گذاری خصوصی بود، اما گزینه سومی را نیز معرفی کردیم که ارائه دهنده تسهیلات کم بهره در سطوح مختلف مشکلات تامین مالی شرکت های دانش بنیان می باشد، در حقیقت این دسته از شرکت ها با ارائه طرح های کسب وکار و پیش بینی مالی به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پس از بررسی و ارزیابی میدانی در صورت تایید مشمول دریافت تسهیلات میگردند.

——————————————————————————————————————————————————————

شرکت دانش بنیان توسعه و فناوری تدبیر سینا با چندین سال سابقه در حوزه علم وفناوری و بهره گیری از متخصصان توانمند در دپارتمان سرمایه گذاری و ارزیابی طرح ها خود، آماده خدمت رسانی در حوزه های مشاوره طرح کسب وکار؛ ارزیابی موشکافانه استارتاپ ها؛ خدمات تجاری سازی؛ ارزیابی تحقیق و توسعه استارتاپ ها؛ تهیه طرح کسب و کار (BP)؛ تدوین بیزینس پلن؛ تهیه طرح توجیهی (FS)، ارزش‌ گذاری استارتاپ؛ ارزش گذاری دانش فنی؛ مشاوره تامین مالی و جذب سرمایه می باشد.

از جمله فعالیت های دیگر این شرکت ایجاد و راه اندازی پارک های علم و فناوری؛ ایجاد، تاسیس و راهبری کارخانه های نوآوری؛ تاسیس و راه اندازی صندوق های خطرپذیر شرکتی (cvc)؛ صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر (vc)؛  ایجاد و تاسیس صندوق جسورانه بورسی؛ راه اندازی شتابدهنده؛ صندوق های پژوهش و فناوری؛ صندوق های PE؛ مراکز نوآوری و شتابدهنده ها و… می باشد.

درصورت نیاز به هرگونه مشاوره در حوزه کسب و کار کافی است با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

۳۲۹۰۵۲۹۴-۰۲۵